Najnovije

Končar prodaje trafo: U Hrvatsku stiže Antonov 225, najveći avion na svijetu!

U petak, 8. studenog, na zagrebački Pleso sletjet će najveći avion na svijetu. Radi se o Antonovu 225, koji je ujedno i jedini primjerak na svijetu, a zrakoplov nosi nadimak “Mrija”. Dakle, kada Mrija leti to košta milijune i milijune i obično on leti s jako dobrim razlogom, pa nije ni čudo da fanovi diljem svijeta putuju po Europi samo kako bi ga “ulovili” na nekom od aerodroma.

Taj dobar razlog za posjet ovog letećeg diva je, vjerovali ili ne, hrvatski proizvod. Na zagrebačkom Jankomiru, naši ljudi – radnici u pogonima Končar Energetski transformatori d.o.o. – proizveli su nešto što je kupcima (Filipincima) toliko bitno da će poslati najveću letjelicu na svijetu i tako platiti preko 2 milijuna eura (što je veći iznos od cijene samog transformatora) samo kako bi trafo stigao u “roku odmah”.

Vratimo se sada na Končar, tvrtku zaslužnu za ovaj povijesni trenutak. Naime, radi se o firmi koja čak 97% svojih proizvoda izvozi. Končar zapošljava 515 radnika, a transformatore izvozi već desetljećima. Vrijedi spomenuti da su u zadnjih 10-ak godina izvezli proizvode u vrijednosti od cca 8 milijuna kuna.

antonov2

Direktor KPT-a, Ivan Milčić, kaže kako su im filipinske elektrane i elektrodistribucija jedan od najvjernijih i najvećih kupaca njihovih transformatora. Ako vas nisu učili u školi, transformator je električni sklop koji služi za mijenjanje napona i snage struje, a temelji se na metalnoj jezgri, namotajima žice i tonama ulja koje služi za hlađenje.

Končarovi transformatori teže od nekoliko, pa do preko dvjesto tona, a taj se teret uglavnom izvozi preko luka u Rijeci i Vukovaru.

antonov3

Iako je to rijetkost, dogodi se da je kupcu jako bitno da svoj trafo dobije u vrlo kratkom roku, pa je za njega spreman poslati i transportni avion. Naime, u elektrani na filipinskom otoku Cebu riknuo je jedan od dva transformatora snage 500 MW (također Končarov). Vjerni kupci s Filipina naručili su novi, ali zbog smanjenog kapaciteta struje mreže trpe svakodnevne goleme gubitke. Gubici su toliko veliki da su umjesto čekanja da trafo doplovi za 40-ak dana spremni unajmiti Mriju da ga doveze zračnim putem.

Inače, Končar je ovaj trafo uspio završiti u 5 mjeseci, na što je tvrtka izuzetno ponosna, jer je uobičajeni rok za ovakav trafo oko godinu dana.

Masa transformatora iznosi 210 tona, od čega avionom ide glavni dio od 140 tona. Manji komadi idu odvojenim letovima, a masa ulja kojaa se lije u trafo je 42 tone.

DF-ST-90-07205 antonov5

Antonov je inače ukrajinski transportni avion izrađen u Kijevu, u tvornici zrakoplova Antonov i trenutno je najveći na svijetu. Njegova prvenstvena namjena je bila prijevoz svemirskog broda Buran, a naziv Mrija na ukrajinskom jeziku znači san (snovi).

Maksimalna težina uzlijetanja iznosi 640 tona, a veći je i od transportnog zrakoplova Antonov An-124, američkog Lockheed C-5 Galaxy, te europskog Airbusa A380.

7 komentara

7 Comments

  1. Marjan Ostrun

    6. studenoga 2013. na 20:18

    jebeno 42tone ulja xD

  2. Mario Matijasec

    6. studenoga 2013. na 20:27

    Najbolja je ova rečenica, ”Vrijedi spomenuti da su u zadnjih 10-ak godina izvezli proizvode u vrijednosti od cca 8 milijuna kuna.”. Šteta da nije napisano da je iz firme i na njen račun ukradeno još i više od tih 8 milja.

  3. Zvonimir Belić

    6. studenoga 2013. na 20:54

    izvezli samo 8 miliona kuna? tu ste fulali nekaj

  4. Ivan Petanjek

    6. studenoga 2013. na 21:15

    priča se on AN-225, a na slici je AN-124 🙂

  5. Ivan Petanjek

    6. studenoga 2013. na 21:15

    priča se on AN-225, a na slici je AN-124 🙂

  6. Duško Primorac

    7. studenoga 2013. na 06:57

    ajde kad baci ovu turu,nek se vrne nazad pa prećera na nekakvi otok sve sto od Hrvata ne valja,vlastodršce,propale investicije , kolapsiranu privredu i neprodane mandarine @

  7. Antonio Petrović

    7. studenoga 2013. na 19:29

    ok, 8.11 ali u koliko sati stiže to nisu napisali??

Odgovori

To Top