Najnovije

Fujitsu superračunalo uspješno simuliralo rad ljudskog mozga

Ljudi su se oduvijek pitali hoće li računala u budućnosti moći simulirati rad ljudskog mozga, a već desetljećima znanstvenici su pokušavali isto pokusima i ostvariti – što im je i uspjelo. No ipak, govorimo o pokusu za kojeg znanstvenici kažu da je najvećeg opsega do sada.

Cijeli pokus vrtjelo je superračunalo Fujitsu koje je uključivalo 1,73 milijardi neurona u virtualnom obliku poveznaih s 10.4 trilijuna sinapsi – veza koje povezuju neurone (živčane stanice). Računalu je trebalo 40 minuta kako bi simuliralo tek jednu sekundu biološke aktivnosti neuronske mreže. U službenom priopćenju navodi se da je ljudski mozak izgrađen od cca. 100 milijardi neurona, a ova simulacija predstavlja tek 1% neuronske mreže u mozgu.

Cijelu priču vodio je japanski institut RIKEN koristeći K superračunalo u 82,944 procesora. Istraživači navode kako se pokus odvijao pod open-source NEST softverom te je za rad korišteno kojih petabajt glavne memorije.

Vrijedi spomenuti da Japan razvija računalo stotinjak puta jače od K superračunala koje će se navodno do 2020. koristiti za složene operacije poput predviđanja potresa.